Un ano para esquecer
| Cristina Prieto · 11/1/2014
As peores previsións cumpríronse e a tempada de caza menor, que finalizou o pasado luns, foi das peores que se recordan en Galicia. A alegría vai por barrios, pero este ano foi especialmente difícil atopar unha sociedade de caza satisfeita cos resultados cinexéticos da campaña 2013-2014, sobre todo en Pontevedra, onde as poboacións de coello, a especie reina, víronse decimadas, principalmente, por brótelos de pneumonía hemorrágico-vírica.

As medidas proteccionistas que tomaron algúns tecores fixeron que a tempada se puidese salvar, pero non evitaron a incidencia das enfermidades, que foron as grandes protagonistas da campaña. De feito, nalgúns puntos da provincia víronse coellos afectados durante os últimos meses e estanse volvendo ver agora, algo moi pouco habitual. Ademais, a aparición dunha nova cepa do virus da pneumonía hemorrágico-vírica está a afectar aos gazapos.

No mes de decembro, algunhas sociedades chegáronse a expor o peche anticipado da tempada, algo que finalmente non sucedeu en ningunha. Outras, como a de Portas, non permiten cazar os xoves e festivos de carácter nacional ou autonómico, só os domingos, unha decisión que se tomou hai varios anos e que funciona bastante ben.

«Non se caza na medida que nos gustaría, pero polo menos puidemos salvar a tempada. Algunhas familias chegaron ao medio centenar de coellos, cando nalgúns tecores de Cuntis e de Caldas dixéronme que non se chegou á ducia de capturas», explica Manuel Martínez, presidente da Sociedade de Caza e Pesca de Portas.

Martínez móstrase moi crítico coa situación á que se chegou, xa que considera que se poderían tomar algunhas medidas para evitar a desaparición da caza menor en Galicia. «A situación é moi mala e era algo previsible», comenta, e sinala como gran problema, ademais das enfermidades, as repoboacións con coellos híbridos.

Barro e A Lama

Algo máis optimista móstrase Loito, presidente do tecor de Barro, que comenta que se confirmaron as previsións, pero a tempada non foi tan negativa como se pensaba en principio».

Loito explicou que moitos cazadores da zona «están a reconverterse á caza de raposo» ante a escaseza de coellos e tamén á de pombas torcaces e de xabaril. «A xente foi asimilando ben que este ano as poboacións estaban moi tocadas. A ver como responde agora ante as batidas de caza maior despois do peche tan malo en menor».

Na Lama as sensacións foron moi similares. «Víronse poucos coellos, pero moitos raposos», comenta Román Reguera, que adoita cazar na Serra do Suído, onde as condicións meteorolóxicas son un factor máis a ter en conta.

«O primeiro mes tivemos moi bo tempo, pero despois houbo moita choiva e néboa e perdemos algunhas xornadas de caza, sobre todo co temporal», explicou Reguera.