Campomarzo, una excelente zona de caza, mermada por el AVE
Los amantes del deporte de la caza menor llevan tiempo aguardando la fecha en que podrán volver a salir -escopeta al hombro- al monte. Este domingo arranca una nueva temporada caracterizada -como todos los años- por la ilusión.
| Amelia Ferreiroa · 16/10/2009
«Se todo continúa como ata agora, temos por diante unha boa tempada. Só esperamos que non veña a peste a atacar», sentencia el presidente de la Sociedad de Caza y Pesca de Silleda José Antonio Pena Fernández. Más de cuatrocientos socios de la entidad silledense saldrán, acompañados por sus perros, el próximo domingo en busca del primer trofeo para colgar del cinturón. Sin embargo, de un tiempo para aquí los cazadores se vieron obligados a variar sus itinerarios. «Moitas zonas ás que habitualmente iban, agora están absolutamente desfeitas. Os traballos que se levaron a cabo -ou que se están facendo- para o tren de alta velocidade estragou zonas que eran fantásticas para ir a cazar». Campomarzo es, a juicio de Pena Fernández, una de las áreas que más devastada quedó por los trabajos constructivos del corredor ferroviario de alta velocidad. «Hoxe, Campomarzo é unha gran desfeita. Era unha das mellores zonas de caza de coello que tiñamos no noso coto de Silleda e actualmente é un sitio no que non se pode cazar. Os animais desprazáronse da zona. Certo é que o progreso non se pode deter pero había que facer as cousas doutro xeito e». La misma radiografía se puede aplicar a outras parroquias de la comarca dezana de donde huyó la caza menor al iniciarse estos trabajos de gran envergadura.

La instalación de aerogeneradores también conllevó un cambio a la hora de salir a cazar. «En Silleda non temos moitos aeroxeneradores, só no Candán e no monte San Sebastián, que non desprazaron moitos os animais pero sí que hai que ter en conta os perímetros de seguridade que están fixados nas súas inmediacións, e nos que non se pode cazar. Noutros cotos da comarca o pasan peor ca nós ao contar con máis aeroxeneradores e ubicarse en zonas nas que antes sí se cazaba».

Pese a todo, el aficionado a la caza saldrá a pisar hierba y toxos. Bien equipado, siendo prudente y con toda la documentación en regla, recomiendan desde las sociedades de la comarca. Los precios de los cotos, seguros y licencias se mantienen muy similares respecto al año pasado. «É unha época difícil e fíxose todo o posible para non aumentar os prezos dos recibos. O coto na sociedade de Silleda é de 100 euros, o seguro custa entre 30 e 50 euros e a licencia está en 30 euros. Penso que non é caro se temos en conta que nalgún coto, fóra da comunidade, pagas mil euros por ir a cazar a fin de semán».