O alcalde e os cazadores de Ribadeo esixen a Fomento que vale a autovía
O principal colectivo de caza da localidade ribadense, o tecor O Faisán, álzase contra o Ministerio de Fomento para esixirlle que «dunha vez por todas» reforce o valado de seguridade que, desde a apertura deste tramo, presenta deficiencias que permiten o acceso ao viario de xabarís e corzos que causan numerosos accidentes cada ano. O alcalde, Fernando Suárez Barcia, sumouse onte a esta reivindicación «polo perigo que a instalación actual supón para os condutores».
| Isabel García · 17/5/2011

O presidente dos cazadores do Faisán, Luís Jartín, expón que o tramo afectado polas deficiencias no valado «abarca uns nove quilómetros» dos terreos do tecor en Ribadeo, «leiras que por certo segue pagando o colectivo, a pesar de ter sido ocupadas por Fomento para facer a autovía».

Contrapón ademais o feito de que «xa non límite con Barreiros, a protección se é a correcta, como acontece ao longo dun quilómetro e medio dá A-8 cara Os Irmandiños, porque a partir de alí, a tea metálica chega ata o chan, cun reforzo que impide que os animais escarben para sair por debaixo».

Seguro

Aínda que os accidentes que se rexistraron ata o momento na zona non son graves, si ocasionan serias perdidas a un colectivo de tan só 82 socios, que debe afrontar cotas de seguro cada vez máis altas por este motivo. Precisamente, onte, o presidente do Faisán mantivo un encontro na delegación provincial de caza co representante da entidade e con outro da súa mutua aseguradora. «Este último confesoume que en xeral ían ter que subir as cotas en toda a provincia porque estaban tendo perdas de ata 22.000 euros, pero é que Ribadeo é para eles unha zona de risco agora», sinala Jartín.

Como consecuencia do incremento do número de denuncias que reciben e afrontan por estes accidentes na A-8, «o seguro subíu, dos 3.800 euros que pagaba ó ano o tecor antes dá construción dá autovía, ós 6.825 euros que xa pagamos nesta anualidade pasada», explica Jartín, que advirte de que «xa no ano en curso haberá que afrontar unha cota anual de 10.237 euros».

Estes custos «fan inviable a pervivencia do coto», presaxia o seu presidente, que convocará proximamente unha asemblea cos asociados para decidir que facer. Polo momento, o seu único recurso é «pedirlle a Fomento que solucione un problema que é moi sinxelo de amañar, pero que supón grandes gastos para o tecor se non se fai» e admite que «non hai recursos no colectivo para iniciar demandas legais por este motivo contra o Estado».

A isto contrapuxo «o que se fixo ben Fomento na N-642 entre Ribadeo e Vegadeo», xa que a dobre bionda colocada ao longo do viario reduciu «notablemente», segundo Jartín, «o número de accidentes por atropelo de animais».

Réplica

O primeiro edil, Fernando Suárez Barcia, espera que «non haxa que agardar catro anos para ter unha resposta», en alusión a que foi case un lustro «o que tardou o ministro de Fomento en decidir sinalar A Devesa nos paneis dá autovía, como anunciou o domingo en Santa Cruz, a pesares de que é algo que se ten pedido por escrito dende 2007», sendo el entón tenente de alcalde.

SANCIÓNS

• O coto recibiu unha vintena de denuncias en 2010. Os accidentes que se produciron polo atropelo de corzos e xabarís, que saen ao viario pola deficiente instalación do valado de protección na A-8, orixinaron que tan só en 2010, o tecor O Faisán recibise 18 denuncias dos condutores sinistrados. Pero, desde a apertura da autovía, son moitas máis. Se se teñen en conta só os recursos que xa están ou foron xulgados, o resultado é que «en 2005, houbo catro xuízos por isto; en 2006, cinco, dos que houbo que pagar nun caso; en 2008, tres; en 2009, seis accidentes, dos cales, catro aínda están pendentes de xuízo e en 2010, dous pendentes de sentenza e outro que houbo que pagar, de case 2.000 euros polos dános no vehículo, porque foi ó día seguinte de caza», como sinala o presidente do coto.
  • 13.847,78 euros. Son os correspondentes ás facturas pendentes de sentenza de entre 2009 e 2010 que afronta o coto, a través do seu seguro, aínda que os cazadores esperan máis aínda.