Tres alcaldes levan ante a Xunta os danos dos xabarís na comarca
Os alcaldes de Ribadeo, Trabada e Barreiros comprometéronse en levar ante a Xunta de Galicia a problemática que están a xerar os xabarís cos danos que ocasionan nos maizales de numerosas zonas destes tres municipios.
| · 2/7/2011
Esta decisión adoptouse no transcurso dunha reunión celebrada na noite do xoves na que estiveron presentes os rexedores deses tres municipios, Fernando Suárez Barcia, José Manuel Yanes Ginzo e Afonso Fonte Parga, respectivamente, ademais dos representantes dos tecores de caza de Ribadeo, Trabada e Remourelle, e a xunta reitora da asociación de afectados os danos dos xabarís, recentemente constituída.

Esta era a primeira ocasión na que se celebraba unha reunión entre todos os colectivos afectados por esta problemática e o promotor da asociación de afectados os danos, Fernando Gómez Oliveros, de Trabada, quixo agradecer moi especialmente a participación e a sensibilidade mostrada polos alcaldes dos tres municipios, aos que asegura que viu cun afán de colaboración «total».

De feito, Gómez Oliveros sinalou que foron eles mesmos quen aceptaron ofrecerse para facer chegar á Consellería correspondente, que é a de Medio Rural, a súa situación, incluso coa proposta que eles mesmos elaboraron como posible solución.

Devandita proposta baséase fundamentalmente en dous puntos, que son o adianto da campaña de caza do xabaril por unha banda, e por outra a supresión das cotas porque «existe un consenso absoluto en que hai unha superpoboación deste animal, pero non sabemos ata que punto, así que ou que pedimos é que se deixe cazar e cando comence a baixar ou número, saberemos que ese é ou momento non que hai que parar».