PAXARILES
Os silvestristas condenan o furtivismo e a captura ilegal de aves
22/11/2016

A Oficina Nacional da Caza, a Conservación e o Desenvolvemento Rural (ONC) e a Plataforma Nacional en Defensa do Silvestrismo condenan enerxicamente calquera práctica furtiva e, especialmente, a captura ilegal de aves en territorio español.

Ambas as entidades lembran que a única actividade regulamentada en España para a captura de determinadas aves silvestres é o silvestrismo, cuxo obxectivo é o coidado das devanditas aves para a educación ao canto, concurso e posterior solta.

Así, o silvestrismo é unha das actividades máis reguladas en España, existindo a este respecto distintas Ordes de veda por cada unha das Comunidades Autónomas que enmarcan e regulamentan esta práctica e unha profusa normativa europea sobre a materia que foi trasposta, en parte, á lexislación nacional e que se traduciu na conformación dunhas taxativas directrices que delimitan exhaustivamente as cotas de captura permitidos. Así mesmo, o silvestrismo é unha actividade sometida a unhas ríxidas pautas, patróns e regras no seu desenvolvemento, ata o punto de que os silvestristas, durante o exercicio da súa actividade, están permanentemente xeolocalizados.

Por todo iso, consideramos que as capturas ilegais deben ser perseguidas, sendo os silvestristas os principais interesados en denuncialas. No caso da recente información referida a uns presuntos furtivos no baixo Guadalquivir acusados de apresar máis de 800 aves para o consumo alimenticio, puideron ser finalmente detidos grazas a un magnífico labor de investigación dos axentes da Garda Civil e á axuda de silvestristas da zona, quen sospeitaba sobre sobre o saqueo descrito. A Plataforma Nacional e a ONC queren resaltar que a actuación dos presuntos furtivos, que operaban obviamente sen ningún tipo de control, non só é ilegal senón deplorable.

Desde a ONC e a Plataforma Nacional alertan da posibilidade de que estes lamentables sucesos poidan mesmo multiplicarse no caso de que nalgún momento chegásese a prohibir o silvestrismo no noso país, co que non concorrería no campo a presenza dos afeccionados a esta arte milenaria.

Por iso, tanto a ONC como a Plataforma Nacional en Defensa do Silvestrismo denuncian a inxustificada e ilexítima prohibición das capturas controladas que se produciu en Cataluña e, máis recentemente, no País Vasco.

Ante esta situación é inaprazable que tanto o Goberno central como a Comisión Europea establezan un marco regulatorio adecuado para a continuación do silvestrismo en España. Unha regulación que debe contemplar que se trata dunha actividade necesaria para vixiar o campo e para contribuír a unha protección sustentable da nosa biodiversidade, evitando posibles manobras furtivas sobre as aves con outros fins como o lamentable e recentemente acaecido. A isto súmase que a presenza de silvestristas na natureza é favorable para o mantemento e a preservación das aves e do medio no que se atopan.