Revista de Prensa

Gandeiros, asociacións ecoloxistas e representantes da administración asistiron en Becerreá a unha xornada técnica organizada conxuntamente pola Asociación de Desenvolvemento Rural Ancares Courel e a Asociaciación Montes e Vales para debater sobre os problemas derivados da «obrigada convivencia entre os lobos e a gandería»
· 3/4/2011

A reunión enmárcase dentro do Proxecto Wolf, no que once grupos de acción local de Galicia, Asturias e Castela León tratan de elaborar un informe sobre as medidas necesarias para previr os ataques de lobos ás explotacións gandeiras. O seu obxectivo é presentar ante a Comisión Europea un traballo acordado por todos os colectivos implicados antes do ano 2013.

Os asistentes á reunión de Becerreá expresaron a necesidade, entre outros asuntos, de establecer medidas para controlar e xestionar de forma adecuada a poboación de lobos, manténdoa en valores aceptables para a súa supervivencia pero sen que comprometan a viabilidade das explotacións gandeiras.

Reclamaron, ademais, melloras na valoración dos danos directos provocados polo animal sobre a cabana gandeira, así como na tramitación das axudas.

Como explicou a coordinadora da Asociación Montes e Vales, Mónica Rancaño, os gandeiros da Montaña denunciaron as partidas «insuficientes» que a Xunta destina cada ano a previr e reparar os danos provocados polos lobos. «De feito, ou goberno autonómico destina soamente 27.000 euros anuais a previr atáquesvos dous lobos, unha cantidade que non chega para moito en toda Galicia», explicou Rancaño. Nese sentido, desde a asociación coinciden en reclamar dotacións orzamentarias «máis axustadas á realidade».

á reunión celebrada na Casa dá Cultura de Becerreá asistiu tamén o redactor do ‘Plan de xestión do lobo en Galicia', o biólogo José Luís Llaneza, que presentou os últimos datos sobre lobos rexistrados en Galicia.

Os últimos estudos realizados na comunidade constatan a presenza dunhas 60 mandas no territorio, o que supón entre 450 e 600 exemplares de lobos.

Llaneza explicou, ademais, que a media de reses afectadas cada ano nas explotacións galegas rolda as 160 vacas, as 1.110 ovellas, as 110 cabras e os 30 cabalos.