No hay quien pueda con el jabalĂ­

En Ferrolterra, Eume y Ortegal hay 26 sociedades de caza federadas y 22 tecores, y los cazadores ven que las batidas «non son solución» al aumento de la población

| · 21/2/2018

«A solución do xabaril non é a caza, hai lugares onde tenden a quedarse; o abandono do rural fai que veñan para as zonas cultivadas, ao pé das vilas e cidades, e alí non se pode cazar», apunta Manuel Saa, expresidente de la Federación Galega de Caza en A Coruña y socio del colectivo de Ortigueira. Asegura que en la última campaña cazaron 170 ejemplares en el tecor (territorio cinegéticamente ordenado) de Ortigueira, que abarca el municipio de Cariño y parte del de Mañón. En el de Valdoviño capturaron 80 animales, según indica Félix Robles, presidente del tecor; y la sociedad pontesa A Venatoria completó el cupo de 37, «a maioría no entorno da mina, onde se refuxian, porque este ano autorizaron a cazar alí unha fin de semana de cada dúas, polas denuncias dos danos que fan nos cultivos», señala el responsable del colectivo, José Antonio Otero.

«Os únicos inimigos do xabaril, aparte dos accidentes nas estradas, son o lobo e a caza»

En las comarcas de Ferrolterra, Eume y Ortegal existen 26 sociedades de cazadores federadas (solo en As Pontes existen seis), que se distribuyen entre los 22 tecores (antiguos cotos de caza). En la provincia se contabilizan alrededor de veinte mil cazadores, pero no hay cifras sobre los que practican en esta zona, entre otras razones porque muchos no están federados o pertenecen a varias asociaciones. «A temporada acabou agora e [Medio Ambiente] está dando autorizacións para facer batidas de xabaril polos estragos que causan», explica el presidente de A Venatoria. «O problema vén na primavera, cando se empeza a plantar o millo [porque agora non se poden botar patacas], entre finais de abril e maio. A poboación de xabaril vai a máis; o ano pasado, a miña muller sementou 70 ferrados de millo en Castro [Narón], cando se meten estragan máis que comen, e se vén unha nai con varios ranchos esmagan todo. O ano pasado desfixéronnos sete sacos de silo, desbaratáronos, e ás vacas chéiralles e xa non o comen», señala Argemiro Montero, jubilado. En su opinión, las batidas «valen para desprazar o xabaril dunha zona a outra», pero la solución «pasa por facer un control dos individuos por parte da Administración, elaborar un censo e tomar medidas serias; propúxose incluso a posibilidade de facer castracións». A las pérdidas que ocasionan en las cosechas hay que añadir los accidentes de tráfico.

Montero echa en falta más unión entre los afectados y lamenta que se haya frustrado la iniciativa de constituir una plataforma para demandar soluciones. Manuel Saa admite que «a situación é complicada» y apunta que «os únicos inimigos do xabaril, aparte dos accidentes na estrada, son o lobo, que fai que se despracen cara aos pobos, e a caza».