Maceira: «Quero unha sociedade de caza limpa e transparente»
Aspira a presidir el colectivo de Silleda, que ahora «é unha dictadura pura e dura»
| · 23/9/2009
«A secretaria doume o que tiña ou o que el lle mandou, pero tiven moitos problemas para conseguir a documentación. Teño tres ou catro listados de socios que me dou a sociedade, que non concordan entre si. Polo que sei das contas son 397 socios de caza e cos de pesca o redor de quinientos en total». Así asegura entrar en elecciones Manuel Maceira, aspirante a presidir la sociedad de caza de Silleda en unas elecciones que se celebran el domingo de ocho a diez de la noche en la Casa de Cultura, enfrentándose al actual presidente, José Antonio Pena.

Maceira compite «porque esto non funciona e os anos pasan. Nas asambleas non se sacou nada en limpo. Na última dou (en relación al actual presidente) as contas que lle dou a gana, madureino uns días, non se presentaba ninguen e decidinme para ver si damos cambiado a sociedade porque esto non funciona a ningún nivel. Nin contas, nin xestión, nin nada de nada, non vexo cousa con cousa».

Pero va más alla en su crítica. Asegura que solicitó el libro de socios «e parece ser que non existe»; preguntó por un documento de régimen interno y «á secretaria non lle consta»; y, pidió el libro de actas y se encontró con que «polo menos faltalle a folla 27, son cousa de Toño e de Miro daquela, díxoseme».

Cuentas «non aclaradas»

Sobre la gestión explica que las cuentas se aprobaron con un papel «sin presentalas formalmente e aprobándoas cambiando de tema na asamblea. Nin aclara, nin estaba a secretaria, e igual pasa co campo de tiro que di que se olvidaron na casa os papeles, logo saca un borrador... paréceme que non e forma de presentar as contas, non as aclara nin el as ten claras».

Maceira se presenta «para cambialo todo porque están hipotecando a sociedade, estamos nunha ditadura pura e dura, un socio non ten dereito a nada cando son os que teñen que falar para logo tomar decisións, non actuar con unha prepotencia de persona que se cree que a sociedade e del». El aspirante a presidente incide en la crítica: «Todo está moi oscuro, cotos de caza, licencias, as cuentas, o diñeiro non debe estar en bolsillo particular que para eso hai cuentas, para poder sacar cotos ou recibos, para eso hai bancos onde a contabilidade é clara, non desta forma que se leva. Os socios teñen dereito a saber das contas e aquí non se sabe nada. O único que queremos é unha sociedade limpa e transparente que funcione a todos os niveles».

Critica que del campo de tiro no conocen las cuentas y también que se quiera hacer olímpico, cuando él considera que bastaría lo que hay en la actualidad, mientras que «hai despreocupación total pola caza e na pesa os foráneos teñen mais dereitos que nos».

La apuesta de Manuel Maceira es recuperar como sea la caza autóctona, frente a la actual «de granxa», preparar el habitar para este tipo de caza «porque hai sitio para todo». Quiere hacer desbroces, biotopos, siembras,... La caza intensiva, aprobada, «se non se traballa non funcionará» y quiere que las zonas de adiestramiento se distribuyan por parroquias no unificada como está ocurriendo ahora. Apuesta también por aprovechar las medias vedas. No solo del jabalí sino también la torcaz, la codorniz, la arcea, el corzo,... En los ríos, limpieza que «esto é unha selva», la lucha contra los vertidos incontrolados,...

«Facelo peor é imposible»

Reclama también una política que en la práctica no deje el río para los de fuera con tanto coto, veda y pesca sin muerte. Y, una política clara del papel de los foráneos y de los ribereños en esta modalidad deportiva. Lo mismo en la caza, porque « aquí caza quen quere, os de fora cazan sin pagar un duro invitados e as trabas son para os de aquí». Maceira espera ahora «gañar porque por moi mal que se poida facer non se daría igualado o que hai, é imposible». Manuel Maceira lleva en esto más de treinta años.

El candidato es socio de caza y pesca y tiene experiencia y referencias de cazar en la mayoría de las provincias españolas. Y quiere cerrar la sangría de que muchos socios se van a otras sociedades de la zona y del exterior. «Aqui houbo setencentos socios de caza».