Os veciños de Viladonga denuncian reiterados danos do xabaril en cultivos
Os veciños de Viladonga denunciaron este xoves os cuantiosos danos provocados polo xabaril nos seus cultivos ao longo das últimas semanas, nas que varios agricultores da comarca rexistraron importantes desfeitas nas súas plantacións de millo e de trigo, así como nalgúns patatales, tal e como recordaron este xoves José Benito Cabana e Manuel Barja, dous dos principais afectados polas reiteradas incursións do xabaril nas súas propiedades.
| Ignacio R. Díaz · 2/7/2010
Estes dous veciños de Viladonga recoñeceron sentirse indefensos ante os continuos danos que sofren nas súas terras, á vez que reclaman Administración autonómica que arbitre algún tipo de mecanismo de compensación económica que contribúa a mitigar os danos e as perdas económicas provocadas pola actuación dos xabarís.

"Parece que estamos a traballar para non obter ningún rendemento e ninguén dános ningunha solución para enmedar unha situación que se está a repetir ano tras ano", asegurou José Benito Cabana, quen cifrou en máis de 500 euros os danos que lle causou o xabaril na súa leira.

"Ademais de esnaquizar parte dá colleita de patacas, porque arrincou moitas ramas que agora xa non serven para nada, tiven que gastar preto de 300 euros para pechar a leira cun fío de pastor e para comprar ou propio aparello eléctrico", comentou Cabana. Neste sentido, indicou que "visto ou visto, todo ou que fixemos non valeu para nada, porque ou xabarín xa se debeu acostumar ao peche e salta por riba do para entrar na leira".

Un grao de desesperación similar á mostrada por José Benito Cabana é o do seu veciño Manuel Barja, quen nos últimos días tamén sufriu a acción dos xabarís nas súas propiedades. "A min, tamén me entrou nas patacas e fozou alí todo canto quixo", dixo Barja, quen sospeita que as cuantiosas desfeitas rexistradas non foron provocados por un só exemplar, senón que posiblemente foron obra dunha manda.

Barja recoñeceu que nesta zona de Viladonga é habitual a presenza de xabarís. De feito, hai pouco máis dun mes este agricultor tivo que volver sementar de millo unha leira contigua aos patatales agora afectados, porque "ou xabarín gradou todo, arrincou a semente e as prantas que xa naceran", explicou.