As batidas de xabaril en Lugo aumentarán en setembro tras solicitalo UU.AA.
A Consellería de Medio Rural incrementará en Lugo o número de batidas de xabarís en setembro, a proposta do sindicato Unións Agrarias (UU.AA.), co fin de que non esnaquicen os cultivos de millo forrajero nas comarcas gandeiras.
| Paula Francos · 31/8/2011
Segundo indicaron desde o sindicato, o acordo baséase en crear unha liña de comunicación máis directa entre a organización agraria e o Goberno galego. Para iso, desde UU.AA. comprometéronse a entregar á consellería unha relación das zonas máis sensibles da provincia lucense ao ataque dos xabarís, que, segundo o sindicato, adoitan coincidir coas comarcas onde se cultivan grandes extensións de millo forrajero.

Na reunión na que se pechou o acordo, celebrada en Santiago, participaron en representación da Xunta o xefe territorial de Medio Rural en Lugo, Ramón Carballo; o responsable do servizo de Conservación dá Natureza, Antonio Callejo, e o da sección de Caza e Pesca, Javier Bruña. Por parte de UU.AA. estiveron o seu secretario técnico, Mariano López, e o secretario de Desenvolvemento Rural, Xacobo Feijoo, quen afirmou tras o encontro que «no medio Rural recoñeceron o grave problema e amosaron o seu interese por atallalo». Tamén asistiron a esta reunión os responsables comarcais do sindicato nas comarcas de Chantada-Lemos e Lugo, onde os ataques dos xabarís foron máis habituais.

O período ordinario de caza comezou o 20 de agosto. Con todo, os tecores non adoitan programar as batidas deste animal ata o inicio do outono co fin de dedicar setembro á caza do cervo, unha actividade que, segundo Feijoo, termina en outubro. Por este motivo, Medio Rural comprobará se nesas zonas hai cacerías solicitadas para o mes de setembro e, de non habelas, porase en contacto coas propias sociedades de cazadores para que intensifiquen a actividade cinexética durante eses días.

«Hai que empezar por zonas agrarias para que os animais tiren así cara ó monte; aínda que os cazadores non maten ao xabarín, meteranlle presión e teremos protexidas as leiras de millo ata a súa recollida», aclarou o secretario de Desenvolvemento Rural de UU.AA.

Desde o sindicato fixeron tamén un chamamento aos cazadores para que contribúan, na medida do posible, a controlar a poboación dos corvos, que este ano causaron problemas aos gandeiros. «Queremos que se solidaricen connosco e que cando vexan unha bandada lles disparen para axudar no equilibrio natural. Estas aves van picar o plástico do silo e desfano todo», sentenciou Xacobo Feijoo.
  • Lugo é a provincia galega que sofre máis danos pola fauna salvaxe. Lugo é a provincia galega con máis problemas derivados da fauna salvaxe, sobre todo polos ataques de xabarís, pero tamén de cervos, corvos ou lobos. En toda a comunidade autónoma abátense cada ano un total de 13.000 xabarís, 6.000 deles en terras lucenses.
  • Incidencias viarias. Mil son os accidentes de tráfico causados ao ano pola fauna salvaxe, o que xera un grave problema de seguridade para as persoas que circulan por viarias da zona rural lucense. Eses incidentes supoñen un sobrecusto para as aseguradoras duns seis millóns de euros.