PAXARILES
Un informe sobre o ditame que avala a cría en catividade demostra a vontade do MAPAMA de acabar co Silvestrismo
31/3/2017

Un informe do prestixioso Enxeñeiro de Montes Juan M. Theureau De La Peña sobre o Ditame do Comité Científico do Ministerio de Agricultura e Pesca, Alimentación e Medio Ambiente que avala a cría en catividade como alternativa ao Silvestrismo demostra que este non é máis que un argumento creado interesadamente polos propios técnicos do MAPAMA para acabar co Silvestrismo.

A lectura deste informe evidencia desde o principio a falta de obxectividade e rigor científico con que este Comité do Ministerio elabora un Ditame que avalía superficialmente e baseándose en supostos teóricos non contrastados cientificamente a viabilidade de criar en catividade como alternativa ás capturas do Silvestrismo. Esta conclusión despréndese de probas tan obvias como que o Comité Científico do Ministerio non tivese en conta en ningún momento o estudo sobre cría en catividade realizado polo Instituto Catalán de Ornitoloxía, a pesar de ser este o único con carácter científico realizado ata o momento.

Non en balde, o citado ditame arroxa cifras sobre a cantidade de avicultores que existen sen achegar datos contrastados e tendo mesmo en conta a aqueles que, segundo cita o propio informe, non se rexistran nin anillan aos seus paxaros, algo que é totalmente ilegal e que, por tanto, non debería considerarse nun estudo científico elaborado polo Ministerio.

Ademais de voluntariamente tendencioso, o ditame incorre en graves faltas de rigor como, por exemplo, non ter en conta se as magnitudes de cría en catividade son suficientes como para abastecer a todos os silvestristas sen que haxa capturas. É dicir, o ditame considera que o simple feito de que a cría en catividade sexa posible, xa é argumento suficiente para que se considere como unha alternativa ás capturas, sen ter en conta a capacidade de autoabastecemento de cada silvestrista no suposto caso que esta fose viable.

Así mesmo, o ditame asume deliberadamente erros tan graves como dar por feito que a cría en catividade de cinco especies de frinxílidos (xílgaro, liñaceiro, verderolo, xirín e pimpín común) é posible sen diferencialas nin ter en conta as posibilidades de cada subespecie en base á súa adaptación particular á catividade.

Como xa se mencionou, no informe de Theureau faise referencia ao estudo de cría en catividade realizado polo Instituto Catalán de Ornitoloxía (ICO) como o único de carácter científico realizado sobre este tema. Con todo, o Comité Científico do MAPAMA ignora este estudo e, en ningún momento, emprégao para documentar o seu ditame ao atoparse neste conclusións, datos e realidades que non interesaban ao Comité Científico do Ministerio á hora de elaborar as conclusións que buscaban.

Á vista do Ditame do Ministerio e do informe realizado por Juan Theureau, a Plataforma en Defensa do Silvestrismo considera que queda patente a intencionalidade do MAPAMA de traballar contra o Silvestrismo. “É evidente e indignante que un Comité que di chamarse Científico poida emitir un informe nesgado, tendencioso e voluntariamente mal realizado para obter unhas conclusións que estaban decididas antes mesmo de realizalo” apunta José María Mancheño, presidente da Plataforma en Defensa do Silvestrismo.

Ver máis novas de
Competicións Federación Eventos Lexislación Medio Rural / Forestal

Máis novas nesta categoría

TAMÉN PARA COVID-19