O VINDEIRO ANO
Cazadores e pescadores anuncian mobilizacións tras rexeitar o Congreso a modificación da Lei de Patrimonio Natural
28/6/2017

O sector da caza e da pesca esixe ao Congreso un apoio claro ao mundo rural e a PSOE e Cidadáns unha rectificación urxente do seu cambio de rumbo.

Os sectores da caza e da pesca, que representan a máis de 3,5 millóns de persoas e ás súas respectivas familias, uníronse para lanzar unha mensaxe única e contundente: non é admisible que o Congreso dos Deputados, que representa a todos os españois, dea as costas ao mundo rural. Así, apuntan que "se queremos que a xente siga vivindo nos nosos pobos, é imprescindible un xiro radical nas políticas urbanitas e na cesión constante ás presións ecoloxistas". O contrario, engaden, só nos conducirá a ter un país cheo de pobos abandonados e a un mundo rural totalmente devastado.

Por iso, anuncian a organización de maneira inmediata de actos reivindicativos e mobilizacións ao longo de toda España. O mundo rural bótase á rúa. De forma paralela vai empezar a traballar na organización dunha macromanifestación que levará a cabo a principios de 2018, tempo suficiente para coordinar a todas as entidades e colectivos do mundo rural.

Así mesmo, vai impulsar a presentación de propostas nos concellos e parlamentos rexionais españois para esixir ao Congreso a modificación urxente da Lei 42/2007, rexeitada hai apenas uns días polo voto en contra de PSOE e Podemos e a abstención de Cidadáns. Ante a situación xerada, tamén van pedir reunións urxentes cos líderes destes partidos, Pedro Sánchez e Albert Rivera, dado que se comprobou que á hora da verdade os compromisos adquiridos a niveis inferiores son papel mollado.

Así o explicaron nunha rolda de prensa José Luis Bruna, presidente da Federación Española de Pesca; o presidente da Real Federación Española de Caza, Ángel López Maraver; o presidente da Oficina Nacional de la Caza, la Conservación y el Desarrollo Rural (ONC), Santiago Iturmendi; o portavoz da Plataforma en Defensa da Pesca, Agustín Albiol e o director da Fundación Artemisan, Luís Fernando Villanueva; e xunto a eles compareceron decenas de dirixentes de entidades  de caza e pesca a nivel nacional, así como alcaldes dos propios partidos políticos que rexeitaron a modificación da lei, como son os alcaldes de Isla Mayor e de Caspe.

E é que os representantes dos máis de 3,5 millóns de cazadores e pescadores españois mostraron nunha rolda de prensa a súa decepción e o seu enfado polo debate desta proposta lexislativa hai unha semana no Congreso. Alí, explicaron, debatíase unha proposta na que o fondo era moi simple: frear o exterminio do arruí, a carpa, a troita arco iris e outras especies e protexer a economía de moitas zonas rurais tras a situación xerada pola sentenza do Supremo ante os requirimentos de grupos ecoloxistas.

Lembraron que os ecoloxistas en ningún momento pretenderon co seu recurso mellorar a conservación dos ecosistemas españois, preservar o mundo rural ou garantir a defensa das especies autóctonas. Simplemente aproveitaron os "ocos" da lei 42/2007 para facer dano aos cazadores e aos pescadores deste país sen pensar nas consecuencias, como son o exterminio sistemático do arruí, a destrución de miles de empregos no mundo rural ou os problemas causados pola superpoblación de especies que estaban a ser controladas coa xestión cinexética e a pesca.

As consecuencias para a caza pasan pola extinción total do arruí, unha especie que se considera vulnerable para a Unión Internacional da Conservación da Natureza, sendo España, e concretamente Sierra Espuña, un reservorio para a especie a nivel mundial, especie que ademais fai unha importantísima función na prevención de incendios forestais. No caso da pesca, producirase o peche de 2.500 puntos de venda de produtos de pesca, decenas de empresas e 81 cotos intensivos, que terá como consecuencia a perda de 200 millóns de euros de investimento e de 9.500 empregos directos.

Para os cazadores e os pescadores, nese debate foi especialmente grave a actitude de PSOE e Cidadáns, dous partidos que se comprometeron co sector para apoiar a reforma e que no último momento cambiaron de posición cedendo á presión do ecoloxismo urbanita e dando as costas á realidade do mundo rural. "Foi unha traizón en toda regra e demostraron que non son de fiar", sinalaron todas as organizacións presentadas.

Por iso, esixen a ambos os partidos unha rectificación urxente que lles afaste da "podemización" e das agresións constantes aos representantes do mundo rural. No caso do PSOE, esperan que este cambio de postura non sexa achacable ao regreso de Cristina Narbona á primeira liña da política, posto que xa durante a súa etapa como ministra prexudicou gravemente aos cazadores e aos pescadores españois.

Así mesmo, avisan de que o mundo rural non se vai a quedar quieto. "Non se vai a admitir" -sinalan- "unha traizón máis nin que se nos ignore. Imos lembrarlles que a caza e a pesca tamén votan e imos facer que a nosa voz escóitese alto e claro. Consideramos a decisión do Congreso como unha declaración de guerra ao mundo rural".

De forma paralela vai empezar a traballar nos concellos e nos parlamentos autonómicos para impulsar propostas nas que se pida ao Congreso que retome de maneira urxente a modificación da lei 42/2007. "O obxectivo é que os partidos políticos retrátense en cada concello e en cada comunidade autónoma, e que comprobemos de primeira man que é o que pensan os políticos que están no mundo rural".

Ver máis novas de
Competicións Federación Eventos Lexislación Medio Rural / Forestal

Máis novas nesta categoría

A CAZA TAMÉN VOTA