NAS REDES SOCIAIS
A Fiscalía General del Estado colaborará coa ONC para frear os ataques ao colectivo de cazadores
23/1/2017

A Oficina Nacional da Caza, a Conservación e o Desenvolvemento Rural (ONC) e a Fiscalía Xeral do Estado (FGE) acordaron comezar a traballar de maneira conxunta para tentar frear, na medida do posible, os graves ataques que está a recibir o colectivo de cazadores a través das Redes Sociais.

A ONC comezou a traballar hai meses para abordar este problema, que considera de extrema gravidade ante a escalada de violencia que se está rexistrando en diversos ámbitos. Así, hai dous meses interpuxo senllas denuncias contra dous perfís de Facebook -uno dos cales está a ser investigado  pola unidade de delitos telemáticos co fin de identificar o individuo que se atopa detrás- por insultos dentro da páxina web da propia entidade. A todo iso súmase a denuncia interposta o mércores en Mérida contra o individuo que a través de Facebook desexou a morte a dous menores que pousaran cun trofeo de caza.

Eventualmente, ante a sensación de impunidade, a ONC contactou coa Fiscalía Xeral do Estado para mostrar a súa preocupación por uns feitos que entran de cheo no ámbito da mínima convivencia social.  No encontro mantido onte, a FGE admitiu que comparte esa preocupación, tal e como reproduciu na súa memoria anual, e mostrou a súa disposición para traballar e tentar frear estas situacións cos tipos legais que actualmente existen.

En concreto, estes ataques en redes sociais poderíanse tipificar, segundo a súa gravidade, como delitos de inxurias e calumnias; vexacións, coaccións e ameazas; e mesmo dentro do delito de odio como empeza  a interpretar a doutrina.  En todo caso, a actuación de oficio da Fiscalía resulta en moitos casos  complicada xa que, por exemplo, no primeiro tipo, unicamente estaría lexitimado para actuar a persoa inxuriada.

Con todo, e a pesar da opinión doutrinal respecto diso, hai que ter en conta que actualmente os delitos de odio están definidos dunha maneira “numerus clausus” que dificulta, aínda que non imposibilita, o encaixe das inquinas públicas cara ao colectivo de cazadores  no tipo penal.

No devandito sentido, a ONC solicitou que desde a Fiscalía impúlsese unha modificación do Código penal que permita -ante a evidencia do que está a ocorrer nas Redes Sociais- que os ataques contra colectivos determinados, como o dos cazadores, poida atopar acomodo na reiterada tipificación. A medida será estudada pola Fiscalía. Si podería atopar  acomodo, dentro do delito de odio, co agravante de motivo ideolóxico, calquera conduta punible que viñese dalgún membro de PACMA, xa que é o propio partido político o que trasladou a caza ao plano da ideoloxía (tal e como contempla o tipo penal), ao atoparse dentro do seu programa político a súa abolición.

Por último, a ONC solicitou a actuación de oficio da fiscalía do menor, no ámbito da Lei que o protexe, cando as vítimas das agresións sexan menores de idade, algo que non dubidou a FGE.